Asiakkuusosaaminen (5op)
Opintojakson tunnus: R301L202AOJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
R301L202A Asiakkuusosaaminen 5 op
Opiskelija tuntee asiakkuuden hallinnan perusteorian ja siihen liittyvän käsitteistön. Hän ymmärtää asiakaspalvelun merkityksen kilpailuetuna ja osaa palvella yksilöllisesti ja tarkoituksenmukaisesti erilaisia asiakkaita. Hän tunnistaa erilaiset asiakkuudet, niiden yhtäläisyydet, erot sekä tiedonhankintakeinot. Opiskelija tuntee keskeiset oikeudelliset säännökset viestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa.
Teemat:
- Asiakkaiden merkitys kilpailuetuna
- Asiakkuuksien hallinta
- Markkinatiedon hankinta ja markkinointi asiakkuuden eri vaiheissa
- Markkinoinnin sääntely
- Immateriaalioikeudet markkinoinnissa
Sisältö
Tieto puuttuu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit:
Arviointikohde
Tyydyttävä (1-2)
Hyvä (3-4)
Kiitettävä (5)
Asiakkuudet
Opiskelija tunnistaa erilaiset asiakasryhmät ja tietää asiakkuuden hallinnan perusteet
Opiskelija osaa luokitella asiakasryhmät niiden painoarvon mukaan ja hankkia markkinatietoa. Hän ymmärtää tiedon merkityksen asiakkuuksien hallinnassa.
Opiskelija ymmärtää erilaisten asiakkaiden merkityksen ja osaa hyödyntää tietoa asiakasryhmien hallinnassa.
Asiakaspalvelu
Opiskelija tunnistaa erilaiset asiakaspalvelutilanteet ja niissä tarvittavat toimintatavat
Opiskelija osaa hoitaa hyvin erilaiset asiakaspalvelutilanteet.
Opiskelija osaa hoitaa ammattitaitoisesti erilaisia asiakaspalvelutilanteita ja kehittää asiakaspalvelua.
Juridiikka
Opiskelija tietää asiakkuuden hallinnan keskeisen oikeudellisen sääntelyn
Opiskelija osaa ottaa huomioon oikeudellisen sääntelyn asiakkuuden hallinnan eri tehtävissä
Opiskelija hallitsee asiakkuuksiin liittyvän oikeudellisen sääntelyn
Asiakkuudet 50 %, Asiakaspalvelu 30%, Juridiikka 20 %