Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuusosaaminen (5op)

Opintojakson tunnus: R301L202AOJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

R301L202A Asiakkuusosaaminen 5 op
Opiskelija tuntee asiakkuuden hallinnan perusteorian ja siihen liittyvän käsitteistön. Hän ymmärtää asiakaspalvelun merkityksen kilpailuetuna ja osaa palvella yksilöllisesti ja tarkoituksenmukaisesti erilaisia asiakkaita. Hän tunnistaa erilaiset asiakkuudet, niiden yhtäläisyydet, erot sekä tiedonhankintakeinot. Opiskelija tuntee keskeiset oikeudelliset säännökset viestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa.
Teemat:
- Asiakkaiden merkitys kilpailuetuna

- Asiakkuuksien hallinta

- Markkinatiedon hankinta ja markkinointi asiakkuuden eri vaiheissa

- Markkinoinnin sääntely

- Immateriaalioikeudet markkinoinnissa

Sisältö

Tieto puuttuu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteerit:
Arviointikohde
Tyydyttävä (1-2)
Hyvä (3-4)
Kiitettävä (5)
Asiakkuudet
Opiskelija tunnistaa erilaiset asiakasryhmät ja tietää asiakkuuden hallinnan perusteet
Opiskelija osaa luokitella asiakasryhmät niiden painoarvon mukaan ja hankkia markkinatietoa. Hän ymmärtää tiedon merkityksen asiakkuuksien hallinnassa.
Opiskelija ymmärtää erilaisten asiakkaiden merkityksen ja osaa hyödyntää tietoa asiakasryhmien hallinnassa.
Asiakaspalvelu
Opiskelija tunnistaa erilaiset asiakaspalvelutilanteet ja niissä tarvittavat toimintatavat
Opiskelija osaa hoitaa hyvin erilaiset asiakaspalvelutilanteet.
Opiskelija osaa hoitaa ammattitaitoisesti  erilaisia asiakaspalvelutilanteita ja kehittää asiakaspalvelua.
Juridiikka
Opiskelija tietää asiakkuuden hallinnan keskeisen oikeudellisen sääntelyn
Opiskelija osaa ottaa huomioon oikeudellisen sääntelyn asiakkuuden hallinnan eri tehtävissä
Opiskelija hallitsee asiakkuuksiin liittyvän oikeudellisen sääntelyn

Asiakkuudet 50 %, Asiakaspalvelu 30%, Juridiikka 20 %

Siirry alkuun